Legea lui Dumnezeu (Cele Zece Porunci) – Tablele Legii – Legea Morala

Exod.32:16 – Tablele erau lucrarea lui Dumnezeu, si scrisul era scrisul lui Dumnezeu, sapat pe table.

Exod.34:28 – Si Domnul a scris pe table cuvintele legamantului, cele Zece Porunci.

Deut.4:13 – El Si-a vestit legamantul Sau, pe care v-a poruncit sa-l paziti, cele zece porunci; si le-a scris pe doua table de piatra.

Iac.1:23,25 – Caci, daca asculta cineva Cuvantul, si nu-l implineste cu fapta, seamana cu un om care isi priveste fata fireasca intr-o oglinda, si, dupa ce s-a privit, pleaca si uita indata cum era. Dar cine isi va adanci privirile in legea desavarsita, care este legea slobozeniei, si va starui in ea, nu ca un ascultator uituc, ci ca un implinitor cu fapta, va fi fericit in lucrarea lui.

Iac. 2:1 -Caci, cine pazeste toata Legea, si greseste intr-o singura porunca, se face vinovat de toate.

In cele ce urmeaza, vom studia acest vast si important principiu, care reprezinta caracterul Divinitatii. Dumnezeu sa trimita Duhul Sau cel Sfant ca sa ne ajute sa intelegem pe deplin ,,Cum zice Scriptura”, cand vorbeste despre acest subiect mult controversat in lumea crestina. Toti cercetatorii Scripturii stim ca Dumnezeu, in bunatatea Sa, L-a trimis aici pe pamant pe Isus si, prin jertfa Sa, a devenit Mantuitorul nostru, care ne ofera in dar mantuirea. (1 Timotei 2,3.4)

Mantuirea, zice Scriptura, inseamna iertarea pacatelor. (Luca 1,77)  Pacatul este, potrivit Scripturii, faradelege. (1 Ioan 3,4) Traducerile: romana de Nitulescu si Galaction; engleza, versiunea King James; germana de Leander; franceza de Segond; maghiara de Gaspar si altele, scriu mai clar: pacat este calcarea legii. De altfel, expresia faradelege si calcarea legii inseamna unul si acelasi lucru.

Sunt insa cercetatori ai Scripturii care sustin cu toata convingerea ca, de cand au venit la credinta, ei nu mai pacatuiesc, pentru ca Isus a luat loc in inimile lor. Ce spune Scriptura?  ,,Daca zicem ca n-avem pacat, ne inselam singuri, si adevarul nu este in noi. Daca ne marturisim pacatele, El este credincios si drept ca sa ne ierte pacatele si sa ne curete de orice nelegiuire.” (1 Ioan 1,8.10)

Apostolul Pavel face cateva declaratii in epistola sa catre Romani, care dau raspuns celor ce sustin ca Legea Celor Zece Porunci s-a desfiintat pentru crestinii nou testamentari, texte pe care le vom studia ceva mai tarziu. Acum, insa, sa amintim unul dintre ele, in care Pavel ne arata singurul mijloc prin care putem descoperi pacatul in noi: ,,Deci ce vom zice? Legea este ceva pacatos? Nicidecum! Dimpotriva, pacatul nu l-am cunoscut decat prin Lege. De pilda, n-as fi cunoscut pofta, daca Legea nu mi-ar fi spus: „Sa nu poftesti!” (Romani 7,7)

Ca sa nu se faca nici o confuzie intre legi si ca sa stim precis ca in acest verset el vorbeste despre Cele Zece Porunci, el da ca exemplu porunca a zecea din Decalog si zice: ,,De pilda, n-as fi cunoscut pofta, daca Legea nu mi-ar fi spus: „Sa nu poftesti!” (Romani 7,7) Pavel, ca si Ioan, face aceeasi declaratie: ,, Nu este niciun om neprihanit, niciunul macar  (Romani 3,10),  caci toti au pacatuit” (Romani 5,12).

Daca toti au pacatuit si astfel suntem intinati, atunci care, zice Scriptura, este plata pacatului? In Romani 6,23,  scrie ca ,,este moartea„. Si, ca sa nu murim, ce avem de facut? Apostolul Iacov, in capitolul 1,23-25, ne recomanda singura solutie de salvare: ,, Caci, daca asculta cineva Cuvantul, si nu-l implineste cu fapta, seamana cu un om care isi priveste fata fireasca intr-o oglinda, si, dupa ce s-a privit, pleaca si uita indata cum era. Dar cine isi va adanci privirilein Legea desavarsita, care este legea slobozeniei, si va starui in ea, nu ca un ascultator uituc, ci ca un implinitor cu fapta, va fi fericit in lucrarea lui„.

Pentru ca sa stim despre ce Lege declara el ca este desavarsita, care este Legea slobozeniei si care ne face fericiti, in capitolul 2,11, Iacov da ca exemplu poruncile a saptea si a sasea din cele zece, pe care le aseamana cu o oglinda; ea nu spala petele de pe noi, ci doar ni le arata; asa cum scrie si apostolul Pavel in Romani 3,20: ,,Caci nimeni nu va fi socotit neprihanit inaintea Lui prin faptele Legii, deoarece prin Lege vine cunostinta deplina a pacatului„.

Sunt multi aceia care sparg oglinda sau numai o inlatura, pentru a nu-si vedea petele, dar Iacov, in capitolul 2,10, avertizeaza ca, daca cineva nu admite una dintre Cele Zece Porunci, ,,se face vinovat de toate”; Ioan, ucenicul iubit, declara de asemenea: ,, Nimic intinat nu va intra in Sfanta Cetate” (Apocalipsa 21,27).

In continuare, vor fi mentionate numai cateva din nenumaratele texte din Vechiul Testament si Noul Testament, pe care Sfintele Scripturi le prezinta in legatura cu Legea lui Dumnezeu – Cele Zece Porunci – si perioada la care se refera.

Constantin PetcuO Singura Scriptura De Ce Atatea Religii

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s


%d blogeri au apreciat: